آموزش تولید توتون پیپ

آموزش تولید توتون پیپ

به منظور آموزش تولید توتون پیپ باید با انواع برگ های توتون آشنا باشیم با ما همراه باشید. توتون پپپ در شکل ها، اندازه ها و عطر های مختلف عرضه می شود.اغلب توتون های پیپ از توتون های سیگار ملایم تر و درشت تر و مطلوب تر هستند چون تنباکو های خیلی ریز در پیپ ,مانع جریان هوا شده و  به اصلاح موجب عدم کام گرفتن صحیح از پیپ می گردند و همچنین توتون های خشک نیز به سرعت می سوزند. همچنین در حوزه آموزش تولید توتون پیپ باید با فرآورده های ایجاد شده از برگ های توتون نیز آشنا باشید.

توتون پیپ برای اینکه خشک نشود باید در یک محفظه ی بسته مثل قوطی های فلزی یا شیشه ای درب دار نگهداری شوند.

برخی توتون ها به صورت نوار های باریک بلند بریده می شوند .گونه ای دیگر از توتون ها در یک قالب تخت پرس می شوند و سپس قطعه قطعه می گردند ,در روش های حرفه ای تر بسته بندی، توتون های پیپ بصورت نوار های بلندی دورهم محکم پیچیده می شوند و سپس به صورت صفحه صفحه بریده می شوند ,در این روش عطر توتون ماندگاری بیشتری دارد.

انواع برگ توتون

 

بارلی Burley:

این نوع برگ توتون میزان قند طبیعی پایین و چربی بالایی دارد، رنگ آن قهوه ای (از روشن تا تیره)، دارای طعم قوی و کمی به تلخی می زند.
توتون بارلی به طور طبیعی با دمای کمتری می سوزد و سرعت سوختن آن نیز کم است.

آموزش تولید توتون پیپ

از ویژگی شاخص این توتون این است که طعم های افزودنی را بهتر جذب می کند از اینرو در ساخت توتون های معطر بیشتر به کار می رود و گاهی نیز برای قوی کردن به ترکیب اضافه می شود.

 

ویرجینیا Virginia:

این نوع توتون بیشترین مقدار قند طبیعی و چربی کمی را دارا می باشد و بعضی از انواع مرغوب این توتون به طور طبیعی در زمان سوختن طعمی شیرین و ملایم دارند.

آموزش تولید توتون پیپ

این برگ دارای رنگ زرد روشن تا نارنجی می باشد و بعضی از انواع آن به رنگ قرمز می زند.

برگ ویرجینیا در ترکیبات توتون پیپ بسیا پرکاربرد است  و حتی اکثر توتون های پر طرفدار فقط دارای این نوع برگ هستند(بهترین توتون پیپ) .

در زمان استعمال توتون ویرجینیا اگر پیپ را درست پر نکنیم یا پیپ نو باشد و همچنین برای کسانی که با شدت پیپ می کشند ممکن است ایجاد حس سوزش شبیه فلفل روی زبان ایجاد نماید.

 

اورینتال Oriental:

این نوع توتون در کشور های حوضه بالکان و مدیترانه به عمل می آید و از لحاظ میزان قند و چربی در بین دو توتون ذکر شده قبلی قرار می گیرد.

آموزش تولید توتون پیپ

از ویژگی های شاخص این توتون برگ های کوچک زرد رنگ است و به طور طبیعی دارای عطر خاصی می باشد و طعم ملایمی دارد. این توتون به صورت ادویه برای طعم و عطر طبیعی به ترکیب ها اضافه می شود.

عناوین دیگری که بر روی بسته های توتون پیپ قابل مشاهده است و در واقع از همان سه گروه اصلی بدست می آید و در تهیه توتون پیپ بکار می روند عبارتند از:

کاوندیش  Cavendish:

با بخار دادن به توتون بارلی و افزودن قند و طعم دهنده ها به آن و قرار گرفتن تحت فشار زیاد باعث ایجاد طعم یکنواخت و ملایم به آن می شود. نوعی دیگر از فراوری این تتون از طریق تخمیر است که حاصل به رنگ سیاه در می آید و به آن  Black Cavendish می گویند.
توتون Cavendish بسیار ملایم و معمولا طعم دار و معطر است. اگر از توتون با کیفیت ساخته شده باشد طعم توتون اصلی را نیز حفظ می نماید.

مک بارن و بعضی کمپانی های دیگر Cavendish را از توتون ویرجینیا می سازند.

 لاتاکیا Latakia:

لاتاکیا نوعی برگ توتون نیست بلکه فرآیندی است که بر روی انواع برگ توتون بمنظور تولید توتونی تحت نام لاتاکیا انجام می گیرد. در سوریه از توتونی بنام ( شک ال بینت ) و در قبرس از توتونی بنام ( اسمیرنا ) برای تولید لاتاکیا استفاده می گردد.

برگ های اورینتال را در محفظه های دود کش دار با سوزاندن چوب های معطر دود می دهند تا خشک شود.

برگهای توتون را در بالای اتاقک هایی که در کف آنها آتشی روشن است آویزان می کنند. در سوریه از چوب بلوط و کاج سرخ بعنوان منبع سوختی استفاده می گردد و در قبرس از چوب درخت سرخدار، کاج سرخ، نوعی سرو کوهی و ….

بعد از گذشت زمان دود حاصل از سوختن، توتونها را اشباع کرده و باعث تغییر رنگ و تیره و سیاه شدن آنها می گردد و همچنین مزه و عطری خاص به آنها می دهد .

لاتاکیای سوری دارای عطر و مزه ای دلچسب است درد حالیکه لاتاکیای قبرسی گیرایی، قدرت، عطر و طعم دودی بیشتری را دارا می باشد.

لاتاکیا یکی از اجزای مهم برای تولید ترکیبات انگلیسی-بالکانی  و همچنین به مقدار ناچیز در ترکیبات آمریکایی می باشد .

پریک Perique:

پریک هم برگ توتون نیست بلکه فرایندی است که برای تولید توتون پریک انجام می شود. این فرآورده از نوعی توتون برلی که در منطقه سنت جیمز لوئیزیانا پرورش می یابد تولید می گردد.

شیره برگ های توتون تحت فشار زیاد قرار می گیرد و سپس تخمیر می شود و دوباره طی فرآیندی با برگ توتون ترکیب می گرد . این پروسه چندین بار تکرار شده تا در آخر توتونی به رنگ قهوه ای تیره مایل به قرمز با طعمی شیرین و تند حاصل می گردد. طعمی شبیه ترکیبی از فلفل و آلوچه .

توتون حاصل، دود خنکی دارد و بعنوان یک المان فرعی در تهیه ترکیبات توتون بکار می رود و نه بعنوان یک جزِء اصلی و غالب در تهیه و تولید توتون پیپ کاربرد دارد.

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه بگذارید

مشاوره آنلاین در واتساپ پاسخگوی سوالات شما هستیم