طرز تهیه تنباکو میوه ای

تنباکو های میوه ای از برگ های مختلف تنباکو برای استفاده در قلیان تولید می شوند در طرز تهیه  تنباکو میوه ای ترکیبات و فرمولاسیونی از انواع اسانس ها ، شیرین کننده ها و سایر مواد افزودنی … استفاده می شود. تنباکو های میوه ای با عنوان معسل هم شناخته می شوند.

گیاه تنباکو (توتون) گیاهی با برگ‌های عریض است که در ابتدا در قاره آمریکا کشت می‌شد ولی امروزه  انواع تنباکو در کل جهان کشت می‌شود.  بیشترین مصرف این گیاه کشیدن دود حاصل از سوختن برگ‌های خشک آن است که دارای ماده مخدر نیکوتین می باشد.

در صنایع دخانیات با پیچیدن و قرار دادن تنباکو در کاغذ یا پیچیدن برگ‌های سالم و برش نخوردهٔ آن به شکل سیگار یا سیگار برگ یا قرار دادن آن‌ در قلیان و کشیدن (تدخین) آن‌ انجام می گردد. در جهان انواع تنباکو به شکل های مختلف وجود دارد که همه به یک صورت مصرف می شوند و در دسترس افراد مختلف جامعه قرار دارند.

فرایند ساخت تنباکو میوه ای

با توجه به اینکه تنباکو اصلی ترین ماده تشکیل دهنده می باشد می بایست از مرغوب ترین برگ خشک شده آن در فرآیند ساخت تنباکو میوه ای استفاده نمود. در ابتدای کار تنباکو را طی فرآیندی خرد و سپس شتشو و خشک می نماییم. در گام بعدی باید روغن گلیسیرین مرغوب را به میزان لازم با تنباکو ترکیب نمود. نکته مهم در این مرحله میزان استراحت و نفوذ گلیسیرین در تنباکو است که باعث ایجاد بافتی نرم در تنباکو و بالا رفتن مرغوبیت و کیفیت آن می گردد. در گام پایانی افزودن اسانس و طعم های مختلف به تنباکو می باشد.

فرایند افزودن طعم  و ترکیب اسانس ها کار دشوار و پیچیده ای است. تنباکوهای تهیه شده ای که امروزه دارای طرفداران بیشتری هستند این ویژگی را موردتوجه خود قرار داده اند.

طرز تهیه تنباکو میوه ای

معرفی انواع تنباکومیوه ای:

در این دوره کشیدن قلیان تبدیل به تفریح بسیاری ازجوانان شده است. آن‌ها بدون اطلاع از مضرات قلیان به کشیدن آن روی آورده اند. تنباکوهای میوه‌ای در طعم‌های مختلف تبدیل به پرطرفدارترین تنباکو شده‌اند. در بسیاری از مواقع تنباکوی میوه‌ای را با توتون‌هایی درست می‌کنند که مدت‌هاست در داخل انبارها نگهداری شده‌اند و بین آن‌ها پر از قارچ و کپک شده است.

انواع تنباکو میوه ای

این توتون‌ها با اضافه کردن اسانس‌های میوه و گلیسیرین، عسل و مواد معطر شیمیایی تبدیل به انواع مختلف تنباکوی میوه‌ای می‌شوند. پس از مصرف تنباکوهای میوه‌ای یک سری آثار فوری در بدن ظاهر می شود. احساس سبکی در سر، کم آب شدن بدن، حالت تهوع، سرفه و استفراغ جز آثار فوری برخی از تنباکو‌های میوه‌ای هستند و آثار بلند مدت آن شامل افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌های ریه، معده، مری، دهان، کبد، افزایش مشکلات تنفسی و بیماری‌های قلبی و عروقی و پیری زودرس پوست می‌باشد.‌

البته استفاده از تنباکوی میوه‌ای بدون نیکوتین هوکافروتز ضرر زیادی برای سلامتی بدن ندارد. اگر هنگام خرید تنباکو دقت کنید و یک محصول با کیفیت بخرید، سلامت خود و اطرافیانتان را تضمین کرده‌اید. در این مقاله به معرفی انواع تنباکو میوه ای می پردازیم:

تنباکو دارچین:

تنباکویی سرد است و مانند تنباکو نعنا باعث خوشبویی دهان می‌گردد و همچنین نشاط آور هست.

تنباکو هلو:

این تنباکو در گروه تنباکوی گرم به حساب می آید و دارای رایحه ای قوی است. این تنباکو به فرد حالت شادی و نشاط می دهد و معمولا در سفره خانه ها بو و رایحه این نوع تنباکو بیشتر حس می‌شود.

تنباکو لیمو:

از خواص این تنباکو سردی آن است و در تولید آن نسبت به دیگر تنباکوها از مواد شیمیایی بسیار کمتری استفاده می گردد. این نوع تنباکو در افراد احساس آرامش زیادی ایجاد می کند و بسیار سبک هست.

تنباکو پرتقال:

تنباکو پرتقال در دسته تنباکو های سرد قرار می گیرد و نه سبک و نه سنگین است. این تنباکو در افراد احساس آرامش می نماید ولی در بعضی افراد باعث سردرد نیز می گردد. افرادی که تازه به جرگه استفاده کنندگان از قلیان پیوسته اند از این تنباکو استعمال می نمایند.

تنباکو نعنا:

تنباکو نعنایی جز سردترین و سبک ترین تنباکو های میوه ای به حساب می آید و باعث خوشبویی دهان می گردد. این تنباکو در برخی افراد عوارضی چون سردرد و معده درد ایجاد می کند. اصولا این تنباکو به تنهایی مصرف نمی شود و مقدار کمی از آن را با تنباکو های دیگر ترکیبب می کنند.

تنباکو دوسیب:

در معرفی انواع تنباکو میوه ای سنگین ترین آنها دوسیب است. که  علت آن نیز استفاده از مواد شیمیایی زیاد در ساختاراش می باشد. از عوارض استعمال این تنباکو می توان به ایجاد استرس، نگرانی و دلشوره مزمن در فرد اشاره نمود. برای کاهش اثر سنگینی این تنباکو معمولا آن را با تنباکو سرد مانند نعنا ترکیب می نمایند.

تنباکو آلبالو:

این تنباکو هم مشابه دوسیب بعد از استعمال باعث ایجاد استرس در فرد می گردد و در زمره تنباکو گرم به حساب می آید. دود ایجاد شده از این تنباکو نسبت به موارد دیگر بیشتر است ولی به سنگینی دوسیب نیست.

تنباکو انگور:

یکی از خوش‌طعم‌ترین تنباکوهای میوه‌ای، انگور می‌باشد. این تنباکو گرم است و دود آن پس از ورود به بدن به شخص حس نشاط می‌بخشد و به این دلایل جز یکی از  پرطرفدارترین تنباکوها به حساب می آید.

تنباکو بلوبری :

بلوبری از جمله تنباکو های سبک و خنک است که طعمی ملایم دارد.

طرز تهیه تنباکو میوه ای

تنباکومیکس میوه ای:

بسیاری از علاقمندان به استعمال قلیان برای ایجاد طعم‌های جدید از ترکیب طعم‌های مختلف تنباکوی میوه‌ای استفاده می‌کنند. در این قسمت به معرفی چند نمونه از میکس‌های پرطرفدار تنباکو که  بر اساس تجربه مصرف‌کنندگان طعم مطبوعی ایجاد می‌کنند می پردازیم.‌

  • میکس لیمو و انگور:

در ترکیب این دو طعم باید نسبت تنباکو لیمودر مقایسه با انگور کمی بیشتر باشد.

  • میکس پرتقال و هلو:

در این ترکیب طعم شیرین و دلپذیری ایجاد می گردد و نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

  • میکس دو سیب و لیمو:

در زمان ترکیب این دو تنباکو نسبت دوسیب در مقایسه با لیمو باید بیشتر باشد.

  • میکس هلو و طالبی:

این ترکیب می تواند طعم بسیار شیرین و خوبی را ایجاد می نماید.

  • میکس هندوانه و نعناع:

این ترکیب به خاطر سبکی و خنک بودن نعناع باعث القا احساس آرامش به فرد مصرف کننده می‌شود.

  • میکس دو سیب و پرتقال:

ترکیب این دو تنباکو، طعمی شیرین و سنگین ایجاد می‌کند.

  • میکس لیمو و آلبالو:

ترکیب این دو تنباکو طعم بسیار مطلوبی را ایجاد می نماید که شخص از کشیدن قلیان سیر نخواهد شد.

  • میکس نعناع وگیلاس:

مخلوط کردن تنباکوی نعناع با گیلاس باعث ایجاد طعمی شیرین و خنک خواهد شد.‌ این میکس طرفداران بسیاری دارد.

  •  میکس هلو و هندوانه:

در ترکیب این دو طعم می بایست میزان هلو دو برابر هندوانه باشد.

نکته مهم درباره میکس طعم‌های تنباکو این است که طعم نعناع قابلیت مخلوط شدن با تمام تنباکوهای میوه‌ای را دارد.‌ برای تنباکوهایی با طعم قهوه، شکلات و کاپوچینو در داخل کوزه قلیون شیر بریزید تا طعم بهتری احساس کنید. همچنین برای تقویت طعم تنباکوهای آلبالو، هلو و پرتقال به جای آب داخل کوزه، می‌توانید از شربت همان میوه استفاده کنید.

دیگر طعم های جدید قلیان

در منو کافه ها و سفره خانه ها طعم های جدید تر و عجیبی هم می بینیم که شامل میوه های استوایی ، مانند ماراکویا و گواوا است ، و یا طعم های ترکیبی قلیان مانند پرتقال خامه ، پرتقال خونی ، بلو میکس ، بلو میس ، هندوانه نعناع و … است.

ردبول ، آلو سیاه ، و تمشک آبی هم از طعم های جدید قلیان هستند.

دیدگاه بگذارید

مشاوره آنلاین در واتساپ پاسخگوی سوالات شما هستیم