ساخت تنباکو دوسیب

ساخت تنباکو دوسیب

اگر تمایل دارید که از ساخت تنباکو دوسیب خانگی در منزل آگاهی پیدا کنید  بهتر است که این موارد را درنظر بگیرید.رعایت این موارد باعث می گردد تا تنباکو دوسیب خانگی با کیفیت مطلوبی را تهیه کنید که به کیفیت تنباکوهای معسل صنعتی نزدیک تر هستند

تنباکو اصلی ترین ماده تشکیل دهنده است بنابراین بهترین نوع آن را تهیه نمایید همچنین مقداری گلیسیرین لازم داریم که معمولاً در عطاری ها موجود می باشد. گیلیسیرین تهیه شده باید بهداشتی و فاقد رنگ و بو باشد.همچنین اسانس میوه سیب هم نیاز است که آن را نیز می‌توانید از شیرینی فروشی ها یا مراکزی که لوازم قنادی ارائه می کنند که از معتبرترین مراکز ارائه انواع اسانس ها هستند تهیه فرمایید.راه دیگر نیز استفاده از سیب خرد شده و تفت داده شده است تا آب آن گرفته شود.

ساخت تنباکو دوسیب

مرحله اول

در مرحله اول ساخت تنباکو دوسیب به این نکته توجه داشته باشید که ماد با کیفیت و اصل را تهیه نمایید. بدانید که اگر همه مواد آن اصل بوده باشد، هیچ خطری ندارد و کاملاً طبیعی است. ابتدا توتون یا تنباکویی  را که تهیه نموده ایم  را به مدت 30 دقیقه می خیسانیم سپس آبکش می نماییم. این کار سبب  می شود که تنباکویی دوسیب خانگی مرغوب تری را تولید کنیم. زیرا طعم های بد تنباکو خارج شده و مطبوع تر می گردد.

مرحله دوم

بعد از اتمام مرحله اول،و در ادامه ساخت تنباکو دوسیب آن را بر روی پارچه ای ریخته تا خوب خشک شود یا بر روی حرارت قرار می دهیم تا کاملاً خشک شود و این کار را توسط بخاری یا آفتاب انجام دهید که باعث افت کیفیت تنباکو نمی گردد.

آماده سازی اسانس طبیعی سیب

برای ساخت تنباکو میوه ای ابتدا سیب ها را به چند قسمت تقسیم کنید سپس دانه و پوست آنرا از سیب جدا کنید. می توانید در مدتی که تنباکو در حال خیس خوردن است اینکار را انجام دهید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. سیب های خرد شده را در میکسر ریخته و کاملا ریز کنید و بعد آنرا در داخل یک تابه حرارت دهید تا آب آن کاملا کشیده شود ولی دقت کنید که بیش از حد تفت داده نشود.

مرحله سوم

سپس تنباکوی خشک شده را با یک قاشق غذاخوری پر از عسل یا ملاس مخلوط می کنیم. ی قبل از آن باید عسل را حرارت دهیم تا کاملاً رقیق شود. اگر می خواهید تنباکو سنگین تر شود شیره قند (ملاس) را انتخاب کنید. برای هر سه گرم تنباکو یک گرم ملاس به آن اضافه کنید. و بعد عسل را به تنباکوی خرد شده اضافه می کنیم تا با آن مخلوط شود. سپس یک قاشق چای خوری گلیسیرین را که از قبل تهیه کردیم را اضافه می کنیم و بار دیگر مواد را با هم مخلوط می کنیم سپس چند قطره اسانس سیب یا سیب های تفت داده شده را اضافه می کنیم. یک ترکیب یکنواخت ایجاد می شود.

مرحله آخر

تنباکو حاصله را به صورت توپک هایی شکل داده و با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا شیره آن خارج نشود. سپس در فر با حرارت تا حد امکان کم (به طور مثال ۱۸۰ درجه) و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت آنرا بپزید تا شیره و تنباکو به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. اگر بعد  از پختن تنباکو احساس کردید که خشک شده و شیره آن از بین رفته می توانید دوباره به آن روغن گلیسیرین یا شیره شکر اضافه کنید، اما باید بگذارید تا خنک شدن آن صبر کنید و بهتر است بگذارید تا در درون فویل باقی بماند. سپس به مدت یک شب آن را در فریزر قرار می دهیم تا به خوبی شیره آن با تنباکو مخلوط شود، سپس آماده استفاده کردن است.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه بگذارید

مشاوره آنلاین در واتساپ پاسخگوی سوالات شما هستیم